۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
Sunday, May 19, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
17
ارديبهشت
1403
آیین نکوداشت دهه سرآمد آموزش و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه

روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 آیین نکوداشت دهه سرآمد آموزش و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد. با حضور اساتید دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.

در این مراسم دکتر عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ضمن تبریک روز استاد و مقام شامخ معلم و گرامیداشت ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به اهمیت جایگاه استاد و تعلیم و تربیت در شرایط خاص کنونی اشاره نمود و افزود:

با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و فضای مجازی کنونی که تعلیم و تربیت دانشجویان و نسل جوان را تحت تاثیر قرار داده است، اساتید دانشگاه در این شرایط وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمود و عنوان کرد:

دانشگاه باید عالم تربیت کند و وظیفه اصلی ما تربیت عالم است و استاد باید در راستای جهاد تبیین و روشنگری با دانشجویان ارتباط برقرار نماید.

ممکن است کیفیت علمی دانشجویان کم رنگ شده باشد ولی دانشجویان قشر بسیار باهوشی هستند که نیاز به ایجاد انگیزه و امید از طرف استاد دارند و سخن استاد می تواند زندگی دانشجو را تغییر دهد.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه عنوان نمود: کیفیت علم از کمیت برای ما اهمیت بیشتری دارد.

ما باید اثرگذاریمان را در جامعه بیشتر کنیم و مشکلات حاد جامعه از قبیل آب و صنعت کشاورزی و سایر مسائل مرتبط بین صنعت و دانشگاه را حل کنیم.

از اساتید مدعو هم تقاضا دارم به مدیران گروه و اساتید مشاور در انجمن های علمی و تربیت دانشجویان باهوش و فعال کمک کنند.

دکتر خاشعی گفت: دانشگاه تربت‌حیدریه مدرسه کسب و کار را راه اندازی نموده است و اساتید در قالب انجمن های علمی در مدرسه کسب و کار می توانند تاثیرگذار باشند.

در انتها رئیس دانشگاه تربت حیدریه به افزایش آمار اعضای هیئت علمی در سال جدید، افزایش درآمد حاصل از آزمایشگاه ها، پروژه های در دست احداث دانشگاه و افزایش تعداد اساتید دانشیار در دانشگاه اشاره نمود.

در ادامه دکتر احسان عظیمی راد، عضو هیئت علمی دانشگاه تربت‌حیدریه و نماینده منتخب مشهدو کلات در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ذکر سخنانی از مقام معظم رهبری و تاکید بر تخقق شعار سال مسائلی را عنوان نمود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر صافدل نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه به مسائلی در خصوص اخلاق مداری اساتید دانشگاه اشاره نمود و افزود:

غفلت به معنای ندانستن و به معنای نداشتن علم نیست زیرا دیدیم کسانیکه عالم هستند و علم دارند اما نسبت به برخی موضوعات زندگی خود غافل هستن و واقعیت ها را نمی بینند.

غافل کسی است که به کار و آینده خودش توجه ندارد. درد بزرگ بشریت این است که پرده های غفلت نگذاشته است که واقعیت ها را ببیند. امروز دنیای ما دنیایی است که شاید پرده های غفلت در آن سنگینی می کند. کار استاد به معنای واقعی این است که امروز بتوانیم علاوه بر اینکه از علم و معرفت دانشجو را سیراب کنیم او را از منجلاب غفلت آزاد کنیم. غفلتی که در خودسازی خودش دارد.

دکتر صافدل عنوان نمود: غفلت اگر بر روی قلب دانشجو قرا بگیرد دیگر رشدی صورت نخواهد گرفت. اگر این فضا مدیریت نشود هر جامعه ای را زمین می زند و باید یاد بگیریم پرده های غفلت را از روی قلب ها برداریم.

سپس دکتر کوچی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گزارش عملکردی از حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارائه نمود و در پایان مهندس کی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان با ذکر سخنانی روز استاد و و ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامیداشت.

در انتهای مراسم از اساتید سرآمد آموزشی تقدیر به عمل آمد.


  • ب_0
  • ب_0
  • ل_0
  • ل_1
  • ل_2
  • صثق_0
  • صثق_1
  • صثق_2
  • صثق_3
  • د_0

تعداد بازدید:
572
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
30 ارديبهشت 1403
Powered by DorsaPortal