۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
Wednesday, May 1, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
21
فروردين
1403
گزارش بازدید ریاست دانشگاه تربت حیدریه و مسئولین شهرستان از کارخانه خوراک دام کیمیا پارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه در راستای فرمایشات رهبری در مورد ویژه اهتمام مردم و مسئولین به تولید، صبح روز دوشنبه 20 فروردین 1403 آقای دکتر خاشعی ریاست دانشگاه به همراه مدیریت جهاد کشاورزی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس خانه صنعت ومعدن شهرستان با کارآفرین نمونه آقای مهندس حسین محمدزاده بنیانگذار و مالک زنجیره یکپارچه تولید کیمیا (مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی، کارخانه خوراک دام، مرغداری، دامداری و ...) ، در محل کارخانه خوراک دام کیمیا پارس (شهرک صنعتی شماره 2 تربت حیدریه) دیدار و گفتگو و از این واحد صنعتی بازدید کردند. در این دیدار که معاون آموزشی، رئیس پژوهشکده، رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه و مشاور علمی و فنی دانشگاه در امور کشاورزی هم حضور داشتند پس از استقبال و خیر مقدم آقای محمد زاده، آقای دکتر خاشعی در سخنانی عنوان داشتند که ماموریت دانشگاه کشاورزی است و با توجه به توانمندیهای شهرستان در زمینه دام و طیور ، سیاست وزارت علوم در مورد اجازه ایجاد رشته های جدید حسب اعلام نیاز واحدهای صنعتی و کشاورزی بصورت بورسیه کردن دانشجو، و وجود آزمایشگاه ها و اساتید در دسترس، فرصت مناسبی برای دایر کردن رشته علوم دامی وجود دارد. ایشان با اشاره به اقدام دانشگاه در مورد ایجاد فرصت حضور اساتید در صنعت برای یک روز هفته و بیان نمونه هایی از تفاهم نامه های دانشگاه با کارخانجات از جمله دارو گیاه، کاشی زرین و سیمان زاوه در مورد دایر کردن رشته های جدید با بورسیه کردن دانشجو، بر اهمیت دادن دانشگاه به ارتباط با صنعت برای افزایش تولید و کاهش بیکاری تاکید کردند. سپس آقای دکتر کوچی معاون آموزشی و پژوهشی به شرایط بورسیه تحصیلی اشاره کردند: بورسیه به دو صورت از بدو تحصیل با ذکر ظرفیت مورد نیاز و نام کارخانه مورد نظر و شرایط آن در دفترچه کنکور و یا حین تحصیل بصورت حضور 2 روز درهفته و ایام تابستان در کارخانه، امکان گذراندن تا 40 واحد بصورت انتخابی حسب نیاز کارخانه ، پرداخت کمک هزینه بصورت 40 به 60 درصد از سوی کارخانه و وزارت ، فراهم ساختن زمینه آشنایی دانشجو و کارخانه از هم و ....

در ادامه آقای مهندس شیبانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان با بیان ظرفیت های دامی شهرستان: بازار بزرگ دام و طیور(جزء 4 بازار اول کشور)، 270 هزار راس دام سبک، 14000 راس دام سنگین، 5 دامداری مدرن صنعتی ، 84 واحد مرغداری گوشتی(6500000 قطعه)، 4 واحد مرغ تخمگذار(250000 قطعه)61، واحد پرورش ماهی، 5 واحد بزرگ خوراک دام و.... بر جدیت بیشتر دانشگاه در مورد مهارت آموزی دانشجویان حین تحصیل تاکید داشتند.

آقای ملکی رئیس اداره صمت شهرستان نیز با اشاره بستر بسیار مناسب در منطقه برای سرمایگذاری و تولید، در مورد تلاش شبانه روزی مسئولین در قالب کارگروه های متعدد برای رفع موانع تولید صحبت کردند. ایشان با اشاره به کمبود آب واهمیت هدایت سرمایه به سمت صنعت، ایجاد مرکز مهارت آموزی جوار دانشگاهی و جوارکارگاهی را با اهمیت دانستند.

آقای شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن با تشکر از دانشگاه در توجه و ارتباط با صنعت، برای همکاری در پویایی کلینیک صنعت به منظور حضور اساتید در کارخانه ها برای آموزش، تحقیق و مشاوره تولید اعلام آمادگی کردند.

در پایان آقای محمد زاده رئیس کارخانه با عقد تفاهم نامه برای بورسیه تحصیلی دانشجو در رشته های علوم دامی، برق و اقتصاد کشاورزی موافقت کردند. سپس مهمانان از خطوط تولید کارخانه بازدید و آقای مهندس فردین کارشناس کارخانه، توضیحات کاملی از نحوه تولید و بخش های کارخانه ارائه کردند.

*لازم به ذکر است کارخانه خوراک دام به عنوان یکی از واحدهای زنجیره یکپارچه تولید کیمیا در زمینی به مساحت 4/2 هکتار با سرمایگذاری 200 میلیارد تومان در سال 1402 تاسیس شده است. این کارخانه 45 پرسنل دارد و شبانه روز180 تن خوراک دام و طیور برای انواع گاو شیری، گاو پرواری، گوسفند، بز، مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، بوقلمون و .... تولید می کند.

*انواع خوراک طیور شامل: پیشدان - میاندان یک - میان داندو - پسدان

*دام سبک شامل: استارتر - پرواری سبک - پرواری سنگین

*بوقلمون شامل: پیش دان - میان دان یک - میان دان دو - پس دان یک - پس دان دو

*دام سنگین شامل : گاو شیری پر تولید - گاو شیری متوسط تولید - استارتر گوساله - پرواری گوساله سبک وزن - پرواری گوساله سنگین وزن


  • 1_0
  • 1_1
  • 1_2
  • 1_3
  • 1_4
  • 1_5
  • 1_6
  • 1_7
  • 1_8

تعداد بازدید:
476
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal