۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
Friday, September 27, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
4
مهر
1403
تشکیل هیأت اجرائی جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه تربت حیدریه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه، در چهارم مهرماه، هیأت اجرائی جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه تربت حیدریه به طور رسمی تشکیل گردید. این مراسم در سالن جلسات شهید سلیمانی و با حضور دکتر محمدعلی کی نژاد، رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان هیأت عالی جذب، حجت الاسلام و المسلمین آقای ذبیح زاده، آقای زارع و جمعی از مسئولان دانشگاهی برگزار گردید. به منظور بهبود و تسهیل فرآیند جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی، هیأت اجرائی جذب مستقل اعضای هیأت علمی در دانشگاه تربت حیدریه تشکیل گردید.

در این مراسم، دکتر احسان عظیمی‌راد، عضو هیأت علمی دانشگاه تربت‌حیدریه و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، دکتر خاشعی رئیس دانشگاه تربت حیدریه و دکتر سید امین حسینی، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر و سایر اعضای هیأت اجرائی جذب و کارگروه بررسی صلاحیت عمومی حضور داشتند.
دکتر خاشعی به ارائه دستاوردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه پرداخت و با اشاره به افزایش جذب اعضای هیأت علمی در دو سال گذشته، اظهار داشت که این دانشگاه توانسته است با بهبود فرآیندهای جذب و ارتقاء کیفیت آموزش، جایگاه خود را در میان دانشگاه‌های کشور بهبود بخشد. وی همچنین به افزایش اچ ایندکس دانشگاه اشاره کرد و این موفقیت را نتیجه تلاش‌های مستمر در زمینه پژوهش و نوآوری دانست.

دکتر خاشعی در ادامه سخنان خود به افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه از طریق قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت پرداخت و تاکید کرد که این تعاملات نه تنها به بهبود وضعیت مالی دانشگاه کمک کرده است، بلکه باعث تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه نیز شده است. وی همچنین به برنامه‌های آینده دانشگاه برای ادامه این روند مثبت اشاره کرد و از حمایت‌های مسئولان و اعضای هیأت علمی در این مسیر قدردانی نمود.

دکتر احسان عظیمی راد نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخت و بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در توسعه علمی و پژوهشی کشور تأکید کرد. وی اظهار داشت که دانشگاه‌ها باید با نوآوری و خلاقیت در جذب دانشجو و اعضای هیأت علمی، به بهبود کیفیت آموزش و پژوهش بپردازند. دکتر عظیمی راد همچنین به چالش‌های موجود در زمینه بودجه و نیروی انسانی اشاره کرد و بر لزوم توجه به این مسائل برای پیشبرد اهداف دانشگاهی تأکید نمود.

در ادامه، دکتر محمدعلی کی نژاد، رئیس هیأت عالی جذب کشور، بر اهمیت ایجاد ساختارهای مستقل برای تسهیل فرآیند جذب اعضای هیأت علمی تأکید کرد. وی بیان کرد که این اقدام می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها کمک شایانی کند و به دانشگاه‌ها این امکان را می‌دهد که با سرعت بیشتری به نیازهای علمی و پژوهشی خود پاسخ دهند. دکتر کی نژاد همچنین به دستاوردهای دانشگاه تربت حیدریه در زمینه جذب اعضای هیأت علمی و بهبود رتبه‌بندی علمی اشاره کرد.

در پایان، دکتر کی نژاد به چالش‌های موجود در زمینه جذب اعضای هیأت علمی و نیاز به نوآوری در این فرآیند اشاره کرد و بر لزوم استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه برای جذب اعضای هیأت علمی تأکید کرد. وی از دانشگاه‌ها خواست تا با بهره‌گیری از تجربیات موفق دیگر دانشگاه‌ها، به بهبود فرآیندهای جذب بپردازند و از حمایت‌های وزارت علوم و سایر نهادهای مرتبط در این زمینه قدردانی کرد. دکتر کی نژاد ابراز امیدواری نمود که با همکاری همه‌جانبه، بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت.

  • بق_0
  • بق_1
  • بق_2
  • ی_0
  • ی_1
  • ی_2

تعداد بازدید:
242
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal